onsdag 3 december 2014

Svag för porslin

Ja, jag kan bara erkänna: jag älskar porslin. Om jag hade plats (och fick för maken) skulle jag äga tio-tolv olika serviser. Nu har jag sansat mig och äger (bara) fem. Men sen småhandlar jag, på loppisar och auktioner, lite smygsamlar sådär. Skåpen både i stan och snart även på landet börjar bli fulla. Ändå kan jag inte låta bli att snegla på porslin i röda toner (det blir så när julen står för dörren). Jag äger faktiskt inget porslin alls som är rött, så det är inte konstigt att jag sneglar åt det hållet, eller? Titta bara så vackert. Red Calico från Burleigh, Röd Willow från Old Gustavsberg och Winter's Scene från Spode.




3 kommentarer:

  1. Hej Sandra, ser att du tidigare har bloggat om Spode som du hade beställt från China Presentations. Är det en nätbutik som rekommenderas och är pålitlig? Tillkom det några kostnader vid beställning? Snubblade in på din blogg och passar då på att fråga dig eftersom du bloggade om just porslin:-)
    Hälsningar Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vicky, trevligt att du hittat hit. Jag har beställt från Chinapresentations tre gånger och alla gånger har jag varit jättenöjd. För att slippa fraktkostnaden ska man handla för 200 pund, men det kommer man lätt upp till ;-) Jag har förutom porslin även köpt bestick och annat där och varit supernöjd med dessa också.
      Hälsningar
      Sandra

      Radera
  2. Hej Sandra.
    Tack för svar, jag vågade mig på en beställning tidigare i veckan och det var verkligen inga problem att fylla varukorgen upp till 200 pund! Ser fram emot leveransen och går allt bra blir det nog fler beställningar därifrån:)
    Hälsningar Victoria

    SvaraRadera