fredag 20 februari 2015

Moodboard gästrum/arbetsrum

Ständigt går mina tankar till hur vi ska inreda vårt hus. Jag bläddrar i sparade inredningsmagasin, inredningsböcker, läser bloggar och googlar. Jag samlar bilder i datorn och urklipp i min Moleskine. I bakhuvudet formas sakta en vision på hur jag vill att det ska se ut när det blir "färdigt", inte för att det någonsin blir helt färdigt. Medan jag tillbringar några timmar med att riva gammal tapet i ett rum, far tankarna vidare och befinner sig redan i en annan del av huset. Så trots att dotterns rum långt ifrån är färdigt, rör sig tankarna på hur det ska ska se ut i rummet som jag ser som ett framtida gästrum/arbetsrum. Jag tänker mig en dagbädd fylld med härliga kuddar och quiltar i blå/vita toner. Ett litet skrivbord som hittats på en auktion, några tavlor med blomstermotiv. Väggar målade med Kalklitir. Lite så här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar