tisdag 9 februari 2016

Reading challenge 2016 - part I

Jag älskar att läsa (den som har följt mig på Instagram har sett min boksamling). Men ibland tappar man lite lusten, vet inte hur man ska gå vidare. Då kan en lösning vara att ta sig an en utmaning, vilket jag och min dotter gör sedan årsskiftet (lite som ett nyårslöfte fast i bokform). Vi ska iallafall läsa böcker under året med olika teman och bocka av på nedanstående lista. Man kan läsa en bok och bocka av flera teman, men min egen utmaning här är att inte pricka av mer än två teman per bok. Så minst 20 böcker ska läsas iallafall (borde inte vara något problem, förra året läste jag ca 60 och året innan ännu fler).
Kanske blir det så att jag äntligen läser någon av de gamla klassikerna som står och väntar i min bokhylla? Eller en av alla hyllvärmare som stått sedan cirka 1995? Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar