onsdag 23 mars 2016

Bekänna färg

När jag flyttade hemifrån för många, många år sedan inredde jag min första lya med två färger - svart och vitt. Väldigt stilrent och strikt och....ja tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand. Numera behöver jag färg omkring mig annars känns det som att jag fryser. Varmt, ombonat, hemtrevligt, så måste jag ha det för att trivas. Därför hittar man inte ett enda vitt rum hemma hos oss, varken i stan eller på landet (jo förresten väggarna är vita i ett rum och en hall på landet, men de väntar på tapet och lite tid). I stan har varje rum en annan kulör på väggarna: sandfärgat i vardagsrummet, djupblått i hallen, lavendel i ett sovrum osv. Och i matrummet blev det vinrött, så att det skulle kännas som en mysig plats att stanna på. Ett rum man ville sitta länge i, vilket ju passar ett matrum.


Matrummet har dessutom en tavelvägg med färggranna posters som ger en extra kick. Precis som jag vill ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar